9 Pași pentru Îmbunătățirea Calității Somnului

9 Pași pentru Îmbunătățirea Calității Somnului

Somnul ocupă o parte importantă din viața unui om, în medie petrecând 26 de ani dormind. Dar de ce este somnul atât de important și care este secretul din spatele unui somn de calitate?

Ce trebuie să faci pentru îmbunătățirea calității somnului?

#1 Încearcă să dormi între 7-9 ore 

Sigur ai auzit că, cel mai bine este să dormi 8 ore în fiecare noapte. Adevărul este că, medicii recomandă între 7 și 9 ore de somn pe noapte. Dacă dormi mai puțin de 7 ore sau mai mult de 9 ore, te poți simți obosită și adormită, îți poate fi greu să te concentrezi și poți experimenta un nivel de creativitate scăzut. 

#2 Ține-te de un program de somn 

Acum că știi că cel mai bine este să dormi între 7 și 9 ore, poți să realizezi un program de somn. Cel mai bine este să te culci între orele 8 și 12 seara, căci intervalul respectiv este cel mai bun pentru somnul REM și nonREM. 

După ce realizezi un program de somn, unde stabilești la ce oră te culci și la ce oră te trezești în fiecare zi, ține-te de acest program chiar și în weekend. 

#3 Relaxează-te înainte de somn

Efortul fizic, mâncatul și consumul alcoolului sunt doar câțiva factori care îți pot afecta somnul. Cu 2 ore înainte de culcare, încearcă să te odihnești și să nu te forțezi. Spune nu activităților solicitante fizic sau psihic și alege, de exemplu, să citești, să vorbești cu o persoană dragă sau să stai cu copiii.

#4 Evită lumina albastră

Pe lângă factorii enumerați mai sus, lumina albastră, specifică electronicelor precum telefonul și televizorul, poate să influențeze intens cum dormi. Poate că ai observat că dacă folosești telefonul înainte de culcare, îți este mult mai greu să adormi și să îți calmezi gândurile. Acest lucru se întâmplă din cauza hormonului numit Melatonină. Acest hormon, cunoscut drept hormonul somnului, este cel care se ocupă de somnul tău. El te face să îți fie somn sau să fii trează și este afectat de lumină. În momentul în care te expui la o sursă intensă de lumină, precum cea eliminată de electronice, secreția de melatonină se oprește și îi transmite corpului tău mesajul că nu este momentul să dormi. 

#5 Spune DA sportului

Sportul are numeroase beneficii asupra corpului, unul dintre ele fiind somnul de calitate. Încearcă să introduci exercițiul fizic în programul tău, dar evită să faci sport înainte de a merge la culcare. 

#6 Încearcă să meditezi 

Dacă în momentul în care te pui în pat, te simți copleșită de emoții, nervi sau gânduri, atunci meditatul este pentru tine. Acesta nu numai că te ajută să reduci nivelul de stres și să îți eliberezi gândurile, dar contribuie la creșterea nivelului de creativitate și te face să gândești pozitiv. 

În cazul în care îți apar idei și gânduri când vrei să te culci, ia o foaie și scrie-ți toate ideile. Astfel, ziua următoare vei putea să revii la ele și nu îți vor afecta somnul. 

#7 Pregătește-ți camera pentru somn 

Camera are un rol important când vine vorba de somn. Încearcă să menții temperatura camerei între 18-21 de grade celsius și scapă de sursele de zgomot. De asemenea, nu lucra și nu învăța în pat. Creierul va avea impresia că, în locul respectiv trebuie să fi trează și atentă și îi va fi greu să intre în starea de somn. 

#8 Monitorizează-ți somnul 

Oamenii de știință au descoperit că somnul are trei părți importante: somnul deep (adânc), somnul REM (rapid eye movement) și somnul light (ușor). Fiecare stagiu are importanța lui, iar calitatea somnului depinde direct de durata fiecărei părți. Astfel, somnul de calitate este reprezentat de o perioadă adecvată de deep, REM și light.  Monitorizarea somnului te ajută să urmărești durata fiecărei faze. Astfel, în cazul în care apare o problemă, vei putea să iei măsurile necesare pentru rezolvarea acesteia. 

#9 Pune-te înapoi la somn 

Dacă te trezești în timpul nopții, încearcă să meditezi și să te calmezi. Nu folosi telefonul și evită brainstorming-ul. De asemenea, dacă mergi la baie, încearcă să nu aprinzi becul. Lumina puternică poate să îți facă mai greu să adormi înapoi. 


Pentru a-ți evalua corect calitatea somnului și a afla cum să ți-l îmbunătățești, îți recomandăm dispozitivul Sleep Expert de la Beurer care, în baza unui senzor de înaltă precizie măsoară, analizează și îți oferă sfaturi personalizate pentru a-ți îmbunătăți calitatea somnului. Îl găsești aici.

Descoperă și 8 pași către un stil de viață sănătos sau Monitorizează-ți sănătatea: Află care sunt valorile normale ale tensiunii, glicemiei și ale greutății

Comentarii